Sunday, October 31, 2004

Perässä tullaan

Minä-itse korjasin internetin, vaviskaa karilat. No, tässä eilisen tuotantoa:

***

Lauantai-ilta. Nettini ei ole noussut, toivon että pääsen huomenna jonnekin päivittämään. Olin äsken jo rapussa ulkovaatteissa ja saunakamppeet selässä, mutta sitten rupesin epäröimään. Ihan kuin olisi kuumeinen olo poskilla. Onkohan niskassa vähän jäykkyyttä? Vatsakin on ollut hieman sekaisin, ehkä. Itsetarkkailu liittyy siihen jännittävään seikkaan, että jätin malarialääkekuurin kesken. En jaksanut Ghanassa blogatessani käyttää kalliita nettiminuutteja valittaakseni vaivastani, mutta totta puhuen vietin huomattavan osan matkasta migreenissä. Kuinka ollakaan, kivut katosivat kun heitin Lariamit tunkiolle. En syö niitä enää ikinä, piste. Vinkiksi muillekin malaria-alueille matkustaville: ottakaa estolääkitykseksi vaikka Daraprimia, se on ihan tehokas eikä sillä ole henkisiä tai neurologisia sivuvaikutuksia. Mä en syö nyt sitäkään, ostin vain mukaani paikallisten ylistämän kuurin, jonka pitäisi nitistää parasiitti nopeasti, jos se alkaa kähinöimään mun tomumajassa. Tänään vain on vaikea sanoa, mistä mikäkin tuntemus johtuu...

Mulla on ollut koko päivän hykertelevä fiilis, jota hienostunut kohmelo juuri sopivasti sävyttää. Eilinen pikkujoulu tän tunteen tietysti aiheuttaa. Olen tavannut bloggaajia vain kerran aikaisemmin, Kuukkeligaalassa. Eilen saavuin Ahveneen puoli ysin maissa ja tuijottelin pieniä pöytäseurueita epäluuloisena. Lopulta älysin kurkistaa takahuoneeseen ja näin joukon kirjavan kylpevän pallolamppujen hämyssä. Mun poskille hulvahti tahaton hymy - hyviä ihmisiä! Tän vakaumuksen valossa oli hyvä ruveta jutustamaan ja tutustumaan. Ja heti mun perään saapui Leena, Leenuska - voi jälleennäkemisen iloa. Puolittain odotin, että Heidikin astuisi kabinettiin. Hm, Leena, tuliko sulle hirveä puhelinlasku? Taisimme pitää Lontoon linjaa auki aika pitkään...

Hyvien blogien kirjoittajat ovat poikkeuksetta myös hyväntuoksuisia, karismaattisia ja tunneälykkäitä, kertoo illan pieniotoksinen, mutta erehtymätön kenttätutkimus. Kiitän Mindya, Karia, Mitvitia, Jannea, Timoa. Kiitän niitäkin joiden kanssa ehdin jutella vähän vähemmän. Nautin seurastanne täysin siemauksin.

No comments: