Tuesday, March 01, 2005

Työpäiväkirjaa

Päivä valkenee valoisana. Luen uuden työprojektin materiaalia. Se vaikuttaa kiinnostavalta, joten eiköhän työ käynnisty mukavasti. Taidan tästä siirtyä työhuoneelle lueskelemaan, että uskon itsekin, että olen töissä. Illalla on Kuvittajat ry:n mallipiirustus. Vihdoin pääsen sinne! Siitä on ainakin vuosi kun olen viimeksi piirtänyt alastonmallia.

Olen piirrellyt lapsosten kuvia viime päivinä. Tai no, kuvia lapsista ja lapsellisia kuvia. Aion tarjota niitä lastenlehdille. Ongelmana ovat kuitenkin värit. Olen nyt piirtänyt niin paljon mustavalkoista, etten osaa enää (/vieläkään /vielä) tuoda värejä luontevasti mukaan. Aina tulee liian räikeää, likaista tai sitten siveltimenvedot kulkevat tökkien ja tahraten. Olen tosin kokeillut vasta akvarelleilla ja kuvankäsittelyohjelmalla. Valitettavasti ne olivat mun parhaat arvaukset, kaikki muut tekniikat ovat vielä vähemmän tuttuja. (Hm, pastelliliitua voisi vielä testata...) Mutta tiedän paremminkin kuin hyvin, ettei auta kuin tehdä ja tehdä, siitä se selkiytyy johonkin suuntaan. Eikä kuvien tarvitse täydellisiä olla, jotta niitä voi tarjota eteenpäin.

No comments: