Thursday, April 08, 2004

Allikossa suhisee

En ole vähään aikaan kirjoittanut, koska hukkasin salasanani aakkoskeittoon. Koska avain katkesi panssarioven lukkoon kun olin varmuuden vuoksi yötä väestönsuojassa. Koska kymmensormijärjestelmässäni oli saukko! Koska olin kirjoittamassa liitutaululle tuhatviisisataa kertaa sokeainkirjoituksella "teen tämänkin ilmaiseksi".

Pyysivät mua piirtämään näytekuvia tietystä aihepiiristä, jotta näkevät olisiko minusta alan oppimateriaalin kuvittajaksi. (Olin siis aikaisemmin jo esitellyt vaivalla laaditun kuvaportfolioni ja lähettänyt siihen pyynnöstä lisää kuvia.) No, minähän sudin ja hinkkasin tietokirjavuoren keskellä monta päivää ja vein kuvat tänään.
- Mm, nämähän ovat kivoja! Jos toimittajat pitävät näistä, seuraava askel olisi sitten että pyydämme sinua ja muutamaa muuta kuvittajaa tekemään varsinaiset näytekuvat ja valitsemme sitten yhden teistä lopulliseksi kuvittajaksi.
Sallikaa minun nielaista! Tein siis neljä päivää kuvia ilman korvausta, jotta minut ehkä valitaan tekemään (ilman korvausta? eiköhän) vielä suuritöisempiä näytekuvia, jotka kilpailevat viiden muun tekijän kuvien kanssa siitä duunista.

Moninkertainen seulonta johtuu nykyisistä turvamääräyksistä. Huonosti valmistellut oppikirjathan usein romahtavat viattomien sivullisten päälle lujuuslaskelmien pettäessä. (Tästä sanonta "oppi ojaan kaataa".)

Onnistuinkohan kuulostamaan hilpeältä kun toivotin miekkoselle pääsiäistä? Hyvää mämmiä vaan, syökää minunkin puolestani, kun minä en taida tänä pääsiäisenä niin syödä.

No comments: