
Tällä kertaa kuluttajia koskevat faktat ovat, että vuonna 2020 isolla osalla kuluttajista on jossain vaiheessa ollut Harry Potter isona asiana elämässään ja että manga tai anime on jotenkin kova juttu joillekin nyt. Tuotteita koskeva fakta on "fakta", eli IPTS:n raportteja teknologisoituvasta äly-ympäristöstä (esim. ja esim.). Raportit on wanhoja (2003, tms.) mutta antanevat yleiskäsityksen että kuluttajan ympäristö on tuotteiden ja teknologioiden täyttämää vaikka tuotteet ja teknologiat eivät edes olisi erityisen älykkäitä. Ja se massoja koskeva "unelma" on vastuuntunto.
Tämän ennakointiharjoituksen lopputuloksena on vastaus tai kommentti Miuccia Pradan aika haikean kuuloiseen haastattelupätkään, jossa Prada kertoo, että on lapsena ollut tekemisissä (maailman) parhaiden italialaisten silkkikutomoiden valmistamien materiaalien kanssa, "a quality no longer available". Simppelisti ajattelen, että jos ehtoina on että ihmisillä on vastuuntuntoa, teknologiat jotenkin käytössään ja joku Harry Potter tai manga-meininki taustalla, luulisi että ote laatuun on jotakin, jonka kuvaaminen tai käsittely on vähintään opiskelijoille itselleen antoisaa ja josta käsin on helpohkoa saada niitä "uusia näkökulmia tulevaisuuteen" tms., joita trendiennakoinnin kurssin on tarkoitus avata.
Se hauskasta. Kaunista on ollut tänä aamuna muun muassa youtuben tarjoama tauoton U2:n the ground beneath her feet. Tarkemmin ajatellen, olo onkin vähän kuin näyttäisin Milla Jovovichiltä. Viikko alkaa siis varsin hyvin.
No comments:
Post a Comment