Minun piti olla kaukomailla kofferenssissa konffaamassa mutta matkalippusotkujen takia en olekaan. Sen sijaan pidin esitelmäni iChatin avulla ja paikan päällä sikäläinen IT-päällikkö vaihtoi PowerPoint-slaideja käskystä.
Kuulemani mukaan esitelmäni oli valtaisa menestys – ja saahan siitä kivasti sanomalleen kaikupohjaa kun naama on viistoistametrii leveenä juhlasalin seinällä sen sijaan, että itse siellä pienenä seisoskelisi läppärin takana. Se "artistipiireissä" kuuluisa läsnäolo&presenssi kun kuuluu myös hyvän luennoitsijan ominaisuuksiin, mutta mulla menee edelleenkin puheenpitoenergiat lähinnä siihen että saa asiat ylipäänsä ääneen sanottua.
Konffarakastajakin se siellä katteli valtavalle seinälle projisoitua "elämää suurempaa" naamaani. Tykkäs. (niisk)
No, Sydän kierroksella valmis teos on nyt siis virallisestikin esitetty kansainvälisessä kontekstissa ja reaktioiden perusteella vaikuttaisi siltä, että meidän ideat ja tarinan huumori uppoavatkin kaikkein parhaiten jossain ihan muualla kuin Suomessa. Ja saatiinpa Ars Electronica ilmoittautuminenkin kasaan – pienen esittelytekstien hionnan jälkeen. Kuinka moni tulee siteeranneeksi Shakespearen Hamletia ja Nitzshen Tragedian syntyä samassa lauseessa?
Juu-ei. "Aika raskas vasara" sanoi Lupukin ja Shakespeare sai väistyä.
Saturday, March 24, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
"Television thus becomes a Shakespearian mirror that reflects the ideas and reality of people in real time. “…the purpose of playing, whose end, both at the first and now, was and is, to hold, as 'twere, the mirror up to nature…” (Shakespeare, Hamlet) Accidental Lovers renovates to the age of television, mobile phones and intelligent media the ancient Greek tragedy performance that discussed the base values of the Athenians, who participated in as the commenting chorus of the tragedy. (Nietzsche, Birth of Tragedy) The experimental production democratizes television as the mass medium by taking the audience in and reflecting their thoughts by the means of comedy and absurd... The new genre required to develop a new kind of cinematic language that unites linear, episodic, cyclical and associative dramaturgies. (Parker, The Art and Science of Screen-writing)"
No kato, ihan sujuvastihan ne yhdistyivät. Ihana vasara! ;) M. Neige
No kyllähän se on jumalauta niinkin, että tuolla kun komahuttaa niin milläs väität vastaan?
:D
Post a Comment