Sunday, November 26, 2006

nämäkin säkeet

Jo aamu nousee, taivas punertuu.
Pois tuskan viitan hartioilta viskaan,
Nyt paikkaa vaihtaa aurinko ja kuu
Ja taas yö iskee hampaat niskaan!

Mä seuraan suuntaa kirkkaan johtotähden,
ja pyörät pyörii, päivät vierähtää.
Ei tärkeää se ole miksi lähden,
on tärkeää vain se, mä miksen jää.
mä miksen jää?

Mä olen kukka, jonka kylmä katse raiskaa
Ja toiveet kaikki valuu hiekkaan.
Ja sateet tulee ja minut maahan paiskaa,
En miekkaan tartu silti hukun miekkaan,
hukun miekkaan.

Voi teitä, joista alkaa kuolemamme,
Voi teitä, joita vapaus kahlitsee!
Kengät hankaa meidän jalkojamme,
ja huutaa suu, ja sanat säröilee

Ja bensa loppuu valtatiellä Loimaan,
Ja Sohlberg taas pilveen piiloutuu.
Jää rokki auton radiosta soimaan,
ja tyhjään nurkkaan huutaa mykkä suu
huutaa mykkä suu!

(Juice: Per vers, runoilija)

2 comments:

Lentojätkä said...

Hassua. Tämä oli ainoa Juicen biisi joka kotoani löytyi, kun luin Juicen kuolemasta. Ihastuin siihen aikoinaan koska yllätyin kuinka Mikko Alatalo voi kuulostaa niin paljon Circlen ja Kuusumun Profeetan Mika Rätöltä.

Siitä lähtien tarkoitukseni on ollut ostaa Juicen varhaistuotantoa. Nyt Juicen kuoleman jälkeen sen tekeminen tuntuu jotenkin nololta, kun kuolema on niin takuuvarma myynninedistäjä.

Juha said...

Mut hyvä Timo, tilaappa vaikka interbotista noi levyt niin ei tartte kaupassa häpeillä! ü